Latest News

Motivasi Untuk Melayu Boleh

Wednesday 17 June 2009 , Posted by Faiz at 23:22

Motivasi merupakan suatu perkara yang penting bagi setiap individu terutama bagi setiap orang Melayu yang ingin menjadi Melayu Boleh yang sebenar. Dengan adanya motivasi, kita berupaya untuk mengerakkan diri kita ke arah kemajuan serta mengelakkan kita dari segala anasir negatif. Sifat negatif banyak mempengaruhi diri seorang bakal Melayu Boleh zaman sekarang. Oleh itu, untuk menjadi Melayu Boleh kita haruslah mempunyai motivasi yang tinggi serta utuh.

Namun begitu, ramai yang tertanya-tanya, "kat mana aku boleh dapat kata-kata motivasi ni arh? aku pun nak jugak jadi Melayu Boleh sebenar ni". Salah satu sumber motivasi bagi Melayu Boleh boleh didapati di internet. Kalau anda mempunyai wang yang lebih, bolehlah juga membeli koleksi buku Motivasi diri yang terdapat di pasaran. Salah satu web kegemaran saya untuk mendapatkan motivasi supaya dapat merealisasikan diri sebagai Melayu Boleh adalah di IMotivasi - Laman Blog Motivasi.


Terdapat banyak post-post yang boleh menaikkan motivasi diri anda dan menjuruskan anda ke arah Melayu Boleh sebenar. Antara post IMotivasi yang saya gemari serta boleh memupuk budaya Melayu Boleh yang sebenar ialah:

1) 25 Tabiat Melambangkan Sikap Suka Berfikiran Negatif






Sebenarnya banyak lagi motivasi-motivasi yang anda boleh baca di laman tersebut. Saya percaya jika anda mempraktikkan isi-isi di dalam laman tersebut, cita-cita anda untuk menjadi Melayu Boleh sebenar pasti tercapai.

Blog ini ditulis oleh seorang Melayu Boleh iaitu Shueqry. Saya amat meminati tulisan beliau di laman Motivasi tersebut. Semangat berkongsi beginilah harus di amalkan oleh seorang Melayu Boleh. Bukannya kedekut untuk berkongsi ilmu. Seorang Melayu Boleh harus percaya bahawa dengan berkongsi sesuatu ilmu itu, kita tidak akan kehilangan ilmu tersebut. Bahkan kita akan mendapat ilmu yang baru hanya dengan berkongsi ilmu dengan orang lain. Sifat sebegini haruslah diamalkan oleh semua Melayu Boleh.

Currently have 0 comments:

Leave a Reply

Post a Comment