Latest News

Ebook Percuma Panduan Buat Blog Dengan Blogger

Thursday 18 June 2009 , Posted by Faiz at 18:09




Hari ini saya membuat keputusan untuk membuat komen dan juga kongsikan beberapa ebook percuma Bahasa Melayu kerana terlalu banyak “stock” ebook yang masih saya publish dalam blog ni,tetapi untuk pengetahuan sekalian saya cuma akan kongsikan ebook percuma yang “boleh di baca” ertinya ada juga ebook percuma yang kita baca tetapi apa yang ditulis dalam kandungan adalah “terlalu susah” untuk difaham dan juga tidak mendatangkan manfaat ,jadi buat apa saya kongsikan untuk sekalian kan ?

Menulis blog bukan satu cerita yang baru lagi malahan zaman sekarang ni seorang budak yang kecil sudah ketahui bagaimana menulis blog kerana zaman sekarang dah berubah(macam iklan Berita Harian dalam Tv 3) tapi masih ramai juga yang belum tahu ataupun ingin membuat blog sendiri tetapi tidak ketahui cara-caranya ,tetapi kepada yang berminat untuk menulis blog anda akan merasa gembira buat hari ini kerana saya akan kongsikan satu ebook percuma yang berkualiti dan akan membantu anda step by step.

Ebook yang saya sebutkan itu adalah bertajuk panduan membina blog dengan blogger.com ,kita semua dah tahu blogger adalah satu laman yang percuma kita boleh begitu senang dapat membuat blog hanya dalam beberapa minit sahaja ,ada pernah saya membaca satu ebook percuma “set up blog 3 minit dengan blogger ,itu adalah satu ebook yang ringkas bagaimana kita boleh membangunkan blog dengan blogger .

Hari ini yang saya nak kongsikan ebook percuma ini adalah jumlah mukasurat 39 dan yang saya paling suka kerana panduan adalah lebih advance/teliti , panduan membangunkan blog tetapi juga di terangkan fungsi-fungsi blogger.com ,apa kita sekalian kita sama-sama melihat isi kandungan ebook percuma ini .

1) Info penting -bahagian ini penulis akan jelaskan beberapa jenis blog yang berlainan ,termasuk blog personal ,blog perniagaan dan jenis blog yang berlainan.

2) Ciri-ciri blog -apakah ciri ciri blog yang menarik perhatian ,adakah isi kandungan yang unik akan “memikat ” pelawat kembali ke blog kita atau pun masih terdapat ciri-ciri lain ?

3) Panduan langkah demi langkah bina blog -bahagian ini penulis akan memberi keterangkan yang lanjut dan bagaimana blog kita akan nampak lebih menarik perhatian dan juga fungsi-fungsi penting dalam blogger .Ebook percuma ini memang cukup padat bagi newbie dan juga sekalian yang menggunakan blogger.com

Download dengan Ziddu disini

Currently have 0 comments:

Leave a Reply

Post a Comment